Regulamin Sklepu Internetowego Zone4.pl

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego Zone4.pl dostępnego pod adresem https://zone4.pl, prowadzonego przez Dominika Podkańskiego (prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą 651 Dominik Podkański) z siedzibą przy ul. Domaszowskiej 115D, 25-420 Kielce, NIP: 9591993048.
  2. Sprzedawcą i administratorem sklepu jest Dominik Podkański, kontakt e-mail: kontakt@zone4.pl, tel.: +48 666 832 222. Dane kontaktowe służą do szybkiej komunikacji z Sprzedawcą (np. w sprawie zamówień, odstąpienia od umowy czy reklamacji).
  3. Sklep oferuje sprzedaż produktów w szczególności:
    • Voucherów na zajęcia szkółkarskie (w formie fizycznej lub elektronicznej),
    • Pakietów treningów (zajęć sportowych, również dostępnych w wersji elektronicznej jako e-vouchery),
    • Odzieży szkółkowej (np. koszulki, bluzy z logo szkółki).
  4. Wszystkie ceny prezentowane w sklepie są podawane w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto, zawierającymi wszelkie wymagane prawem podatki. Cena podana przy każdym produkcie jest wiążąca w momencie złożenia zamówienia przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych – zmiany te nie wpływają jednak na zamówienia złożone przed datą wejścia ich w życie.
  5. Do korzystania ze sklepu i składania zamówień niezbędne są: urządzenie z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies oraz aktywny adres e-mail. Klient korzystający ze sklepu zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz do podania prawdziwych i pełnych danych w formularzu zamówienia.

2. Definicje

  • Sprzedawca – Dominik Podkański prowadzący działalność gospodarczą pod firmą 651 Dominik Podkański, ul. Domaszowska 115D, 25-420 Kielce, NIP: 9591993048 będący właścicielem sklepu internetowego Zone4.pl.
  • Sklep (Sklep Internetowy) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://zone4.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów na odległość.
  • Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie (w tym Konsument w rozumieniu przepisów prawa konsumenckiego), a także – w odpowiednim zakresie – osoba prawna lub jednostka organizacyjna dokonująca zakupów. Klientem może być również osoba niepełnoletnia za zgodą opiekuna prawnego (np. rodzica) w zakresie zakupu voucherów na zajęcia dla dziecka.
  • Produkty – towary i usługi oferowane w Sklepie do sprzedaży, w szczególności vouchery na zajęcia, pakiety treningowe oraz odzież szkółkowa. Produkty dzielą się na:
    • Produkty fizyczne – rzeczy ruchome dostarczane Klientowi w formie przesyłki (np. odzież, fizyczny voucher podarunkowy).
    • Produkty elektroniczne – treści cyfrowe niedostarczane na nośniku materialnym, wysyłane drogą elektroniczną (np. voucher elektroniczny w formie kodu lub PDF przesyłany e-mailem, pakiet treningów w postaci e-vouchera).
  • Voucher – dokument (fizyczny lub elektroniczny kod) uprawniający jego posiadacza do skorzystania z określonych zajęć lub usług szkółki Zone4.pl (np. jednorazowe lub pakietowe zajęcia rolkarskie lub narciarskie). Vouchery mogą być imienne lub na okaziciela, zgodnie z opisem oferty.
  • Pakiet treningów – usługa obejmująca zestaw kilku zajęć sportowych (np. 5 lub 10 treningów rolkarskich lub narciarskich) oferowana w cenie pakietowej. Pakiet może być sprzedawany w postaci fizycznego vouchera lub e-vouchera elektronicznego, z unikalnym kodem umożliwiającym rezerwację zajęć.
  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, korzystający z uprawnień przyznanych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa konsumenckiego.

3. Składanie zamówień

  1. Rejestracja konta: Sklep umożliwia składanie zamówień bez rejestracji (jako gość) lub po opcjonalnym założeniu konta użytkownika. Rejestracja konta nie jest obowiązkowa – Klient może dokonać zakupu podając jedynie dane niezbędne do realizacji zamówienia.
  2. Proces zamówienia: W celu złożenia zamówienia Klient wybiera z oferty Sklepu Produkt(y) i dodaje je do koszyka. Następnie w formularzu zamówienia podaje wymagane dane (m.in. imię i nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu) oraz wybiera formę dostawy i płatności. Na etapie składania zamówienia Klient ma możliwość zapoznania się z podsumowaniem zamówienia, w tym z łączną ceną za wybrane Produkty wraz z ewentualnymi kosztami dostawy.
  3. Akceptacja Regulaminu: Warunkiem złożenia zamówienia jest potwierdzenie przez Klienta, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego treść. Klient potwierdza to poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru (checkbox) przed finalizacją zamówienia.
  4. Zawarcie umowy: Złożenie zamówienia przez Klienta (kliknięcie przycisku finalizującego zakup, np. „Kupuję i płacę”) stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży złożoną Sprzedawcy. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z momentem otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę na podany adres e-mail. Potwierdzenie zawiera istotne elementy zamówienia (lista produktów, ceny, dane Sprzedawcy, adres dostawy, wybrana płatność oraz odniesienie do niniejszego Regulaminu).
  5. Ograniczenia zamówień: Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadkach, gdy:
    • formularz zamówienia został wypełniony nieprawidłowo lub dane Klienta budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości,
    • transakcja nie została autoryzowana w systemie płatności Przelewy24 (np. z powodu braku autoryzacji płatności),
    • zamówienie nie zostało opłacone w terminie (jeśli płatność nie zostanie zrealizowana, zamówienie może zostać anulowane).
      W razie odmowy realizacji zamówienia Sprzedawca poinformuje o tym Klienta niezwłocznie (telefonicznie lub mailowo) oraz zwróci ewentualnie otrzymaną płatność.

4. Płatności

  1. Forma płatności: W sklepie dostępna jest wyłącznie elektroniczna forma płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24. Oznacza to, że po złożeniu zamówienia Klient zostanie przekierowany do serwisu Przelewy24 w celu dokonania szybkiego przelewu online, płatności kartą płatniczą, BLIK lub innym udostępnionym tam sposobem. Nie ma możliwości zapłaty przy odbiorze ani tradycyjnym przelewem bezpośrednio na konto Sprzedawcy – wszystkie płatności obsługuje system Przelewy24.
  2. Moment płatności: Klient powinien dokonać płatności bezpośrednio po złożeniu zamówienia. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po poprawnym zakończeniu procesu płatności w Przelewy24 i otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia dokonania płatności.
  3. Bezpieczeństwo transakcji: Operator płatności Przelewy24 zapewnia bezpieczną autoryzację transakcji. Sprzedawca nie ma dostępu do danych logowania Klienta do banku ani danych karty płatniczej – obsługę transakcji prowadzi zewnętrzny dostawca usług płatniczych.
  4. Potwierdzenie płatności: Po zaksięgowaniu płatności Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem opłacenia zamówienia. W przypadku nieotrzymania potwierdzenia w ciągu kilku minut od dokonania płatności, zaleca się sprawdzenie folderu SPAM w poczcie e-mail, a następnie ewentualny kontakt ze Sprzedawcą w celu weryfikacji statusu zamówienia.
  5. Brak płatności: Jeżeli płatność nie zostanie zrealizowana (np. Klient przerwie proces w Przelewy24 lub wystąpi odrzucenie transakcji), zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji. Takie nieopłacone zamówienie może zostać automatycznie anulowane przez system. Klient może wówczas ponowić zamówienie, wybierając prawidłowo metodę płatności i finalizując transakcję.

5. Dostawa i realizacja zamówień

  1. Metody dostawy: Sprzedawca realizuje dostawy Produktów fizycznych wyłącznie na terenie Polski, za pośrednictwem firmy InPost (przesyłka kurierska lub do paczkomatu InPost, według wyboru Klienta podczas składania zamówienia). Koszt dostawy jest stały i wynosi 14,99 zł za każdą przesyłkę InPost (niezależnie od liczby zakupionych przedmiotów w ramach jednego zamówienia).
  2. Czas realizacji: Sprzedawca przygotowuje i wysyła zamówienia do wysyłki w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności (czas realizacji zamówienia). Do powyższego czasu należy doliczyć czas dostawy realizowanej przez przewoźnika (InPost zazwyczaj dostarcza paczki w ciągu 1-3 dni roboczych od nadania). Sprzedawca dołoży starań, aby czas od złożenia zamówienia do doręczenia przesyłki nie przekroczył łącznie około 3-5 dni roboczych. W razie opóźnienia w wysyłce Sprzedawca poinformuje Klienta mailowo.
  3. Dostawa produktów elektronicznych: Jeżeli przedmiotem zamówienia są wyłącznie Produkty elektroniczne (np. e-voucher, pakiet treningów w formie elektronicznej), są one dostarczane drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta. W takim przypadku nie nalicza się kosztów dostawy (brak opłaty 14,99 zł). Kod vouchera lub załącznik (np. plik PDF z voucherem) zostanie wysłany e-mailem niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności – zazwyczaj w ciągu maksymalnie 1-2 dni roboczych.
  4. Łączone zamówienia: W sytuacji, gdy Klient zamówi jednocześnie Produkty fizyczne i elektroniczne, Sprzedawca może zrealizować dostawę w dwóch częściach: produkt elektroniczny zostanie wysłany e-mailem (bez kosztu dostawy), zaś produkt fizyczny – przesyłką InPost zgodnie z pkt 1 powyżej. Klient ponosi koszt wysyłki tylko dla części fizycznej zamówienia.
  5. Odbiór przesyłki: Klient powinien sprawdzić stan przesyłki przy odbiorze. W razie stwierdzenia uszkodzenia paczki lub naruszenia taśm zabezpieczających, zaleca się sporządzić protokół szkody w obecności kuriera/paczkomatu oraz skontaktować się ze Sprzedawcą. Protokół szkody ułatwi rozpatrzenie ewentualnej reklamacji u przewoźnika.
  6. Niedoręczenie przesyłki: Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez Klienta i wróci do Sprzedawcy (np. z powodu błędnego adresu podanego przez Klienta lub niepodjęcia paczki z paczkomatu w terminie), Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia ponownej wysyłki. Klient może zostać obciążony dodatkowym kosztem ponownej wysyłki, chyba że nieodebranie było spowodowane zaniedbaniem ze strony Sprzedawcy lub przewoźnika.

6. Odstąpienie od umowy (zwroty)

  1. Prawo Konsumenta do odstąpienia: Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży produktu zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy:
    • dla produktów fizycznych (towarów) – liczy się od dnia otrzymania rzeczy przez Konsumenta (lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik)europa.eu,
    • dla produktów elektronicznych (treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym) – liczy się od dnia zawarcia umowy (otrzymania potwierdzenia zamówienia przez Konsumenta).
  2. Wyjątki – produkty elektroniczne i vouchery: Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczenie treści cyfrowych (np. e-vouchera), jeżeli spełnianie świadczenia (dostarczenie treści) rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpieniapeaceandlaw.pl. Innymi słowy, Konsument może zwrócić (odstąpić od umowy) dotyczącej produktu cyfrowego tak długo, jak nie zaczął z niego korzystać. Jeśli korzystanie z produktu cyfrowego się rozpoczęło (np. voucher został zrealizowany/wykorzystany, kod vouchera został użyty do rezerwacji zajęć lub e-book/trening został pobrany), Konsument traci prawo do odstąpienia od umowypeaceandlaw.pl. W przypadku voucherów na zajęcia i pakietów treningowych oznacza to, że odstąpienie jest możliwe tylko, jeśli nie dokonano jeszcze rezerwacji ani nie skorzystano z żadnych zajęć w ramach tego vouchera.
  3. Sposób złożenia oświadczenia: Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi w terminie 14 dni od otrzymania produktu (lub zawarcia umowy – dla treści cyfrowych, o ile nie utracił prawa odstąpienia zgodnie z pkt 2) złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
    • Oświadczenie można złożyć w dowolnej formie, np. poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres Sprzedawcy (kontakt@zone4.pl) lub listownie na adres siedziby Sprzedawcy. Zalecane jest skorzystanie z formy pisemnej (e-mail lub pismo) dla celów dowodowych.
    • Klient może (ale nie musi) skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia, dostępnego w przepisach ustawy o prawach konsumenta lub na stronie UOKiK. W treści oświadczenia wystarczy zawrzeć informację o decyzji odstąpienia od umowy, wskazując jednoznacznie zamówienie (np. numer zamówienia, datę zakupu, nazwisko Klienta) oraz produkt, którego zwrot dotyczy.
  4. Zwrot produktu: Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Produkt należy odesłać na adres siedziby Sprzedawcy (ul. Domaszowska 115D, 25-420 Kielce), chyba że Sprzedawca wskaże inny adres do zwrotu.
    • Stan zwracanego towaru: Konsument powinien zwrócić towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu (tj. w zakresie przetestowania towaru jak w tradycyjnym sklepie). Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Przykładowo, odzież można przymierzyć, ale nie należy jej użytkować, prać czy usuwać metek, jeżeli planowany jest zwrot.
    • Opakowanie: Zaleca się odesłanie towaru w oryginalnym opakowaniu zapewniającym zabezpieczenie w transporcie. Jeśli oryginalne opakowanie zostało zniszczone lub wyrzucone, Konsument powinien odpowiednio zabezpieczyć produkt przed uszkodzeniem. Brak oryginalnego opakowania nie stanowi podstawy do odmowy przyjęcia zwrotu, ale Konsument ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe z powodu niewłaściwego opakowania przesyłki zwrotnej.
  5. Koszty odstąpienia: W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi bezpośrednie koszty odesłania produktu do Sprzedawcy (koszt odesłania paczki pocztą lub kurierem)europa.eu. Sprzedawca zaleca odesłanie zwracanego towaru przesyłką rejestrowaną (z numerem nadawczym). Jeżeli produkt ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany pocztą w zwykłym trybie (np. jest bardzo duży lub ma specjalny charakter), Sprzedawca poinformuje Konsumenta o przewidywanych kosztach zwrotu.
    • Zwrot kosztów dostawy do Klienta: Sprzedawca w przypadku skutecznego odstąpienia zwróci Konsumentowi również koszt dostawy produktu do Klienta (jeżeli został on poniesiony). Zwrot obejmuje koszt najtańszej dostępnej w Sklepie opcji dostawy. Jeśli Klient wybrał droższą formę dostawy (np. przesyłkę ekspresową, gdy standardem była tańsza), Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy w stosunku do najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego w Sklepie, zgodnie z art. 33 ustawy o prawach konsumenta. W praktyce w Sklepie Zone4.pl dostępna jest jedna opcja dostawy (InPost 14,99 zł), więc zwrotowi podlega pełna kwota zapłacona za dostawę do Klienta (o ile była naliczona).
  6. Zwrot płatności przez Sprzedawcę: Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich należności Konsumenta wynikających z odstąpienia (ceny produktu oraz kosztu wysyłki do Klienta) niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowyeuropa.eu. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania z powrotem zwracanej rzeczy lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej (zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta).
    • Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument przy pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat za dokonanie zwrotu.
  7. Potwierdzenie odstąpienia: Sprzedawca prześle Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (np. e-mailem). W razie odstąpienia umowę uważa się za niezawartą.
  8. Wyłączenia prawa odstąpienia: Poza wskazanym w pkt 2 wyłączeniem dla treści cyfrowych rozpoczętych za zgodą Konsumenta, prawo odstąpienia nie przysługuje również w innych przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta. W szczególności Konsument nie może odstąpić od umowy:
    • o świadczenie usług, jeśli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta (dotyczy to np. sytuacji, gdy voucher dotyczył konkretnych zajęć w ustalonym terminie i usługa została już w pełni zrealizowana),
    • dotyczącej produktu ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności,
    • dotyczącej produktu dostarczonego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu),
    • o dostarczenie rzeczy wyprodukowanej według specyfikacji Konsumenta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. odzież personalizowana na zamówienie – o ile taka opcja jest w ofercie).
      Powyższe przykłady są podane informacyjnie – pełen katalog wyjątków zawiera art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli Konsument ma wątpliwość co do przysługującego prawa zwrotu w konkretnym przypadku, może skontaktować się ze Sprzedawcą.

7. Reklamacje towarów i usług (rękojmia za wady)

  1. Podstawa odpowiedzialności: Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi produkty wolne od wad. W przypadku stwierdzenia wady fizycznej produktu (np. uszkodzenia, niezgodności towaru z umową) lub wady prawnej, Klient będący Konsumentem ma prawo skorzystać z ustawowej rękojmi za wady na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, która istniała w momencie wydania towaru Konsumentowi lub wynika z przyczyny tkwiącej w towarze w tym momencie. Odpowiedzialność ta jest ograniczona do okresu 2 lat od wydania towaru Konsumentowi (chyba że ustawowo przewidziano dłuższe terminy dla określonych wad).
  2. Zgłoszenie reklamacji: W celu zgłoszenia reklamacji Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, przekazując informację o wadzie produktu. Zaleca się złożenie reklamacji w formie pisemnej (e-mail na kontakt@zone4.pl lub listownie na adres Sprzedawcy) dla udokumentowania zgłoszenia.
    • W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać: imię i nazwisko (lub nazwę) Klienta, numer zamówienia lub inne dane pozwalające zidentyfikować transakcję, opis stwierdzonej wady (usterki) oraz datę jej zauważenia, a także żądanie Klienta w związku z reklamacją (np. żądanie naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy).
    • W miarę możliwości warto dołączyć zdjęcia ukazujące wadę produktu, co może przyspieszyć proces rozpatrywania reklamacji.
    • Jeżeli reklamacja dotyczy usługi (np. problem z realizacją vouchera lub zajęć), należy opisać na czym polegało niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi.
  3. Procedura reklamacyjna: Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie (jeśli reklamacja wpłynęła e-mailem – potwierdzeniem będzie zwrotna wiadomość). Sprzedawca rozpatrzy reklamację Konsumenta w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia. O wyniku postępowania reklamacyjnego Sprzedawca poinformuje Klienta w tym terminie (pisemnie lub drogą elektroniczną).
    • Brak odpowiedzi w terminie: Nierozpatrzenie (brak odpowiedzi na) reklamacji Konsumenta w powyższym 14-dniowym terminie skutkuje uznaniem reklamacji za zasadną i jej automatycznym uwzględnieniem zgodnie z żądaniem Konsumenta.
  4. Uprawnienia Konsumenta (rękojmia): W ramach reklamacji z tytułu rękojmi Konsument ma prawo do następujących roszczeń:
    a. Żądanie naprawy lub wymiany towaru na nowy – Konsument może żądać, aby wadliwy towar został naprawiony lub wymieniony na wolny od wad. Sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania tylko jeśli naprawa albo wymiana są niemożliwe do wykonania albo wymagałyby nadmiernych kosztów po stronie Sprzedawcy (przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad oraz charakter stwierdzonej wady)poradnikprzedsiebiorcy.pl.
    b. Żądanie obniżenia ceny albo odstąpienie od umowy (zwrot pieniędzy) – w przypadku, gdy towar wadliwy był już naprawiany lub wymieniany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi naprawy lub wymiany, Konsument może domagać się stosownego obniżenia ceny, a przy wadzie istotnej – odstąpienia od umowy i zwrotu zapłaconej cenyporadnikprzedsiebiorcy.pl. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje jednak, jeżeli wada jest nieistotna.
    Uwaga: Konsument nie może żądać odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy) w pierwszej kolejności, jeżeli wada nie jest istotna – w takim przypadku przysługuje naprawa lub wymiana. Dopiero gdy naprawa lub wymiana okażą się niemożliwe lub nadmiernie utrudnione, Konsument może domagać się obniżenia ceny albo zwrotu pieniędzy (odstąpienia). Uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi są realizowane zgodnie z art. 561^5 Kodeksu cywilnego i nast.poradnikprzedsiebiorcy.plporadnikprzedsiebiorcy.pl.*
  5. Dostarczenie reklamowanego towaru: W razie konieczności odesłania produktu do Sprzedawcy (np. w celu weryfikacji wady lub dokonania naprawy/wymiany), Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie wysyłki na swój koszt. W przypadku zasadnej reklamacji koszty odbioru, dostarczenia i odesłania naprawionego/wymienionego towaru ponosi Sprzedawca.
  6. Reklamacje usług i treści cyfrowych: Postanowienia dotyczące rękojmi za wady stosuje się odpowiednio do reklamacji usług świadczonych przez Sprzedawcę (np. zajęć, kursów) oraz treści cyfrowych (np. e-voucherów). Jeżeli voucher elektroniczny lub kod nie działa, Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć poprawny kod. Jeśli zajęcia nie odbyły się z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy, Klient może żądać realizacji usługi w innym terminie albo zwrotu odpowiadającej części ceny.
  7. Gwarancja producenta: Sprzedawca informuje, że na oferowane Produkty (odzież, sprzęt) nie została ustanowiona dodatkowa gwarancja producenta ani Sprzedawcy, o ile nie wskazano inaczej w opisie produktu. Odpowiedzialność za wady opiera się na zasadach rękojmi (pkt 4 powyżej). W przypadku, gdy jakiś produkt objęty jest odrębną gwarancją (np. producenta sprzętu sportowego), informacja o tym oraz warunki gwarancji zostaną przekazane Klientowi wraz z produktem.
  8. Pozasądowe rozwiązywanie sporów: Sprzedawca informuje, że Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Należą do nich m.in.:
    • mediacja przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej,
    • pomoc Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów,
    • platforma ODR (Online Dispute Resolution) dostępna pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr, umożliwiająca złożenie skargi za pośrednictwem Internetu i rozwiązanie sporu z udziałem bezstronnego podmiotu rozwiązywania sporów onlineeuropa.eu. (Uwaga: platforma ODR ma na celu ułatwienie rozwiązywania sporów transgranicznych w UE; w przypadku sporów krajowych Konsument może bezpośrednio korzystać z pomocy polskich instytucji konsumenckich.)
      Skorzystanie z powyższych pozasądowych metod jest dobrowolne i wymaga zgody obu stron sporu. Sprzedawca wyraża gotowość do rozważenia pozasądowego rozwiązania ewentualnego sporu z Konsumentem.

8. Ochrona danych osobowych (Polityka prywatności)

  1. Administrator danych: Administratorem danych osobowych Klientów przekazywanych w związku z korzystaniem ze Sklepu jest Sprzedawca – Dominik Podkański, prowadzący działalność pod ww. adresem. Dane kontaktowe administratora: kontakt@zone4.pl.
  2. Cele i podstawy przetwarzania: Dane osobowe Klientów są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji umowy sprzedaży, obsługi zamówień, płatności, dostawy, a także obsługi posprzedażowej (zwroty, reklamacje), ewentualnie w celach księgowych i archiwalnych – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (niezbędność do wykonania umowy) oraz lit. c) RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze). Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży; niepodanie wymaganych danych uniemożliwi zrealizowanie zamówienia.
  3. Zakres zbieranych danych: W trakcie składania zamówienia Klient podaje następujące dane: imię i nazwisko, adres dostawy (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres e-mail, numer telefonu kontaktowego oraz ewentualnie dane do faktury (nazwa firmy, adres, NIP) – jeśli dotyczy. Sklep może także przetwarzać informacje o złożonych zamówieniach, płatnościach i ewentualnej korespondencji z Klientem.
  4. Udostępnienie danych odbiorcom: Dane osobowe Klienta mogą zostać przekazane podmiotom trzecim wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji umowy – np. przewoźnikom realizującym dostawę (InPost otrzymuje dane adresowe i kontaktowe odbiorcy w zakresie koniecznym do doręczenia paczki) oraz operatorowi płatności Przelewy24 (PayPro S.A. i PayPro S.A. – DialCom24 Sp. z o.o.) w zakresie realizacji płatności. Ponadto dane mogą być powierzone podmiotom świadczącym na rzecz Sprzedawcy usługi IT, hostingowe, księgowe lub prawne – wyłącznie na podstawie stosownych umów powierzenia i z zapewnieniem wymogów bezpieczeństwa.
  5. Prawa osoby, której dane dotyczą: Klientowi, którego dane są przetwarzane, przysługują prawa wynikające z RODO: prawo dostępu do swoich danych, sprostowania (poprawienia) danych, usunięcia danych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w uzasadnionych przypadkach. W zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. na cele marketingowe, jeżeli taka zgoda została wyrażona), Klient ma prawo tę zgodę w dowolnym momencie wycofać. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
  6. Polityka prywatności: Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka prywatności dostępnym na stronie Sklepu (link w stopce strony). Dokument ten zawiera m.in. informacje o celach, podstawach prawnych przetwarzania, okresach przechowywania danych, odbiorcach danych oraz o wykorzystaniu plików cookies i narzędzi analitycznych na stronie. Klient korzystając ze Sklepu oświadcza, że zapoznał się z Polityką prywatności.
  7. Bezpieczeństwo danych: Sprzedawca stosuje środki organizacyjne i techniczne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych adekwatnie do ryzyka i kategorii danych. Dane są chronione przed dostępem osób nieupoważnionych, a dostęp do nich mają jedynie uprawnieni pracownicy/współpracownicy Sprzedawcy oraz podmioty przetwarzające (np. firmy kurierskie, operator płatności) na podstawie umów. Strona Sklepu korzysta z bezpiecznego protokołu szyfrowania HTTPS/SSL, co zwiększa bezpieczeństwo przesyłania danych w formularzach.

9. Postanowienia końcowe

  1. Zgodność z prawem: Niniejszy Regulamin jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz z Kodeksem cywilnym. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy przepisów prawa – w razie niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisyporadnikprzedsiebiorcy.pl.
  2. Zmiana Regulaminu: Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności lub dostaw, rozszerzenia lub zmiany oferty Sklepu, zmiany danych Sprzedawcy (np. adresu, formy prawnej) lub wprowadzenia nowych funkcjonalności Sklepu. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje poprzez udostępnienie nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu oraz – w przypadku zarejestrowanych użytkowników – poprzez wysłanie informacji na adres e-mail przypisany do konta (jeśli dotyczy).
    • Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od momentu udostępnienia informacji o zmianie. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian są realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia.
  3. Dostępność Regulaminu: Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu (w zakładce „Regulamin”) w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie (pobranie, wydruk). Na życzenie Klienta, Sprzedawca może również udostępnić Regulamin w formie PDF do pobrania lub przesłać go e-mailem.
  4. Właściwość sądów: Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (niebędącym Konsumentem) będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy. W przypadku sporów z udziałem Konsumentów – ewentualne postępowania sądowe będą toczyć się przed właściwymi rzeczowo i miejscowo sądami zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego (sąd właściwy według przepisów o właściwości miejscowej ogólnej lub sąd miejsca wykonania zobowiązania). Postanowienie niniejsze nie ogranicza uprawnień Konsumenta do występowania przed sąd właściwy wg jego miejsca zamieszkania.
  5. Język i prawo właściwe: Umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu zawierane są w języku polskim. Prawem właściwym dla umów pomiędzy Klientem a Sprzedawcą jest prawo polskie.
  6. Wejście w życie Regulaminu: Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie Sklepu. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia [tu wpisać datę obowiązywania].
  7. Kontakt ze Sprzedawcą: W razie pytań, wątpliwości lub potrzeby uzyskania pomocy związanej z korzystaniem ze Sklepu, Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem podanych danych kontaktowych: e-mail kontakt@zone4.pl, tel. +48 666 832 222. Sprzedawca dokłada starań, by odpowiedzi na zapytania udzielać w możliwie najkrótszym czasie – nie później niż w ciągu 2 dni roboczych.
Call Now Button